اتصال هوای تازه به داکت اسپلیت بوش

آیا واحدهای AC سیستم اسپلیت بوش (کولرگازی بوش)  هوای تازه را فراهم می کنند؟

سیستم های اسپلیت بوش AC (کولرگازی بوش) هوای تازه را در کاربردهای مسکونی ارائه نمی کنند. با این حال، مدل‌های خاصی از سیستم‌های اسپلیت بوش AC (کولرگازی بوش) مقرراتی برای ورودی هوای تازه کانالی دارند.

اکثر اسپلیت های بوش (کولرگازی بوش) تولید شده در دنیا بر اساس گردش هوا در محل نصب شده کار می کنند، و هوای داخل خانه را تهویه می کنند و آن را بازیافت می کنند.

 

سیستم‌های اسپلیت کانالی بوش با ورودی‌های هوای تازه توسط کانال به قسمت پلنیوم داکت اسپلیت بوش که معمولاً در محیط‌های تجاری یا صنعتی یا اداری استفاده می‌شوند باعث ورود درصدی هوای تازه به محیط می‌شوند که در آن تبادل هوای ثابت به دلیل اشغال زیاد یا الزامات تهویه خاص ضروری است.

تمامی مدل های داکت اسپلیت های بوش می توانند هوای بیرون را وارد کنند. این مدل ها به یک مجرای هوای تازه متصل هستند که به بیرون می رود. مجرای هوای بیرونی برای این مدل ها معمولاً از طریق کانال به پشت دستگاه راه پیدا می کند. ورودی هوای بیرون در بیرون خانه و نزدیک یونیت داخلی داکت اسپلیت بوش قرار خواهد گرفت.

آیا سیستم اسپلیت بوش (کولر گازی بوش) یا داکت اسپلیت بوش(اسپلیت کانالی بوش) هوا را فیلتر می کنند؟

سیستم های اسپلیت بوش (کولر گازی بوش) و داکت اسپلیت بوش(اسپلیت کانالی بوش) فیلتر اولیه هوای داخل خانه شما را فراهم می کنند. همانطور که سیستم هوای داخل خانه را به گردش در می آورد، از یک فیلتر هوا عبور می کند که ذرات بزرگتر گرد و غبار را به دام می اندازد.

فیلتر هوا در اسپلیت بوش (کولر گازی یوش) در واحد داخلی، درست قبل از سیم پیچ اواپراتور قرار دارد و فیلتر داکت اسپلیت بوش(اسپلیت کانالی بوش) در قسمت پلنیوم ( پشت یا زیر) دستگاه قرارداد.عملکرد اصلی فیلتر نه تنها بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان با حذف گرد و غبار بلکه محافظت از تجهیزات است. فیلتر های اسپلیت بوش و داکت اسپلیت بوش با ممانعت از ورود و به دام انداختن گرد و غبار، از تجمع مواد روی سیم پیچ جلوگیری می کند که می تواند کارایی و طول عمر سیستم را کاهش دهد.

اگر اولویت شما حفظ بالاترین سطح پاکیزگی هوا در خانه است، یک دستگاه تصفیه هوا راه حل بسیار موثرتری را ارائه می دهد.

دستگاه های تصفیه هوا دارای فیلترهای HEPA هستند که می توانند کوچکترین دود، باکتری ها و ذرات اگزوز خودرو را فیلتر کنند.

اگر به دنبال توصیه شرکت سرماسده ایرانیان برای یک تصفیه کننده هوای خوب هستید، شرکت سرماسده ایرانیان به عنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش داکت اسپلیت اینورتر بوش تصفیه کننده هوا Coway AP-1512HH Mighty را توصیه می کند. این بهترین تصفیه کننده هوا است که توسط The Wirecutter بررسی شده است، و همان تصفیه کننده هوا است که ما در خانه خود استفاده می کنیم.

 

این دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر HEPA واقعی است. جمع و جور، بسیار کارآمد و  سرعت فن آن داری سه حالت است.

آیا سیستم اسپلیت بوش (کولر گازی بوش) یا داکت اسپلیت بوش (اسپلیت کانالی بوش) هوا را به گردش در می آورند؟

سیستم اسپلیت بوش (کولر گازی بوش) و داکت اسپلیت بوش ( اسپلیت کانالی بوش) هوای موجود در داخل خانه را خنک و به گردش در می آورد. این فرآیند شامل کشیدن هوای گرمتر داخل خانه روی کویل اواپراتور است، جایی که انرژی گرمایی هوا جذب می شود. سپس هوای خنک شده دوباره به داخل اتاق دمیده می شود.

در طول این فرآیند، سیستم اسپلیت بوش (کولرگازی بوش) یا داکت اسپیلت بوش ( اسپلیت کانالی بوش) هوای تازه بیرون را به داخل این گردش نمی کشد یا مخلوط نمی کند. کل عملیات خنک سازی بر روی هوای داخلی انجام می شود که به طور مداوم در سیستم گردش می کند.

 نقش واحدهای داخلی و خارجی اسپلیت بوش (کولر گازی بوش ):

عملکرد یک سیستم اسپلیت بوش (کولرگازی بوش) یا داکت اسپیلت بوش ( اسپلیت کانالی بوش) به دو جزء اساسی آن بستگی دارد:

یک واحد داخلی، که کویل اواپراتور و فن را در خود جای داده است یک واحد کندانسور در فضای باز که شامل کمپرسور و کویل کندانسور است.

 

هنگامی که سیستم کار می کند، واحد داخلی گرما را از هوای داخل از طریق فن اواپراتور جذب می کند. این باعث می شود هوای داخل خانه خنک شود و سپس توسط فن به داخل اتاق باز می گردد.

سپس گرمای جذب شده توسط مبرد در کویل اواپراتور به بیرون به واحد کندانسور پمپ می شود. در اینجا، مبرد گرما را به محیط بیرون دفع می کند، خنک می شود و برای تکرار چرخه به واحد داخلی بازگردانده می شود.

گرمای جذب شده محیط توسط کندانسور به محیط دفع میشود. یونیت خارجی هوا را با بیرون مبادله نمی کند، فقط گرما را مبادله می کند.

این فرآیند انتقال حرارت، بر اساس اصول ترمودینامیک و مکانیک سیالات، به اسپلیت داکت اسپلیت بوش (اسپلیت کانالی بوش) اجازه می دهد تا فضاها را به طور موثر خنک کنند.

با وارد نکردن هوای بیرون، اسپلیت و داکت اسپلیت از بار حرارتی اضافی که از خنک کردن هوای گرم و مرطوب بیرون ناشی می شود جلوگیری می کنند. این عملیات کارآمد منجر به مصرف انرژی کمتر و هزینه های عملیاتی کمتر می شود.

علاوه بر این، عملیات حلقه بسته خطر ورود آلاینده‌های فضای باز به سیستم را کاهش می‌دهد و استرس را بر مکانیسم‌های فیلتراسیون دستگاه کاهش می‌دهد و به طور بالقوه دوام و طول عمر آن را افزایش می‌دهد.

hvactrainingshop.com